* Men om ni nu tvunget ska göra det, gör det ordentligt.*

Citat från Jackie Ferm.
Jag har aldrig varit en som tittar på paradise hotel, men av en slump idag gick jag in på hennes blogg och läste en sak hon skrivit som jag faktiskt kan hålla med om.
Därav rubriken;
* Men om ni nu tvunget ska göra det, gör det ordentligt.*
Vad det handlar om?
Jo, såna där uppmärksamhetsökande personer som skär sig i armarna och som lämnar fula ärr för resten av livet.
Varför gör ni så?
Om ni nu mår så dåligt och vill gå och dö eller nått, varför gör ni det inte ordentligt?
Det är ÄCKLIGT att se era sårskorpor när man är ute, det är äckligt att veta att ni gör det bara för att.
VARFÖR?
Visst, det finns dom som har ett beroende, som inte känner sig levande fören dom gör det, blablabla.
Jovisst då får ni mer än gärna fortsätta cutta er så mycket ni orkar, men kan ni inte visa lite respekt mot omvärlden då och ha på er längärmade tröjor?
Och ni som bara gör det för att få uppmärksamhet, tänker ni på framtiden?
Vad ska ni säga till era barn när dom pekar på ärren och frågar "mamma vad är det där?"
Vad gör ni om ni senare får ett jobb där man behöver speciella kläder, typ en kortärmad skjorta eller nått?
Tror ni att ni kommer få ha kvar jobbet när dom väl ser hur era armar ser ut?
Nej, jag kan lova att hade jag vart eran chef och såg det skulle ni få kicken på mindre än två sekunder.
Utseende fixerat, kanske det men man vill inte skrämma bort sina kunder.
Och börja inte säga att  jag har fel, att vissa måste göra det för att må bra och sånt, för det tar jag inte ens åt mig av.
Skära sig själv för att må bättre? HAHA skrattretande.
Vill ni göra saker som får er att må bättre ska ni väll för fan inte leka skärbräda och skaffa märken för livet.
Gör ni det för att ni bli mobbade, stå upp för er själva och mobba tillbaka, gör ni det för att eran pappa slår er, slå tillbaka och anmäl, gör ni det för att eran morsa super, sup ännu mer själva.
Och ni som bara gör det för att eran mamma inte låter er gå ut klockan  halv 3 på natten för att träffa vänner, ni kan ju ta och skära ordentligt så ni dör på riktigt, så slipper ni tjat.

CUTCUT! / erica


Kommentarer
Postat av: alex

fin blogg! :D

2010-03-15 @ 11:25:45
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0