Once upon a time

En gång för länge länge sedan var det två pojkar och två flickor som satt hemma hos en av flickorna och kollade på hockey.
Pojkarna var helt inne i hockey spelandet på tv:n och flickorna var inte allt för roade.
Dom tjatade på pojkarna att dom ville hitta på nånting annat, nånting som alla 4 kunde ha roligt med.
Pojkarna var inte alls så jätte glada över tjatet så tillsist sa en av pojkarna som hette Robert att nu fick det vara nog, dom ville ju se på tv:n!
En av flickorna som hette Terese sa då "Om vi får låna din vita springare (moped) och åka ut och åka en stund så får ni lugnt en stund!
Robert grymtade till lite men gick efter ett tag med på dealen.


Nej skämt åsido, som ni kanske fattar är det en gång när jag, Blyni, Robban och Daniel satt hemma hos mig och tjatade på killarna för en dum hockey match men fick efter massa tjat nycklarna till hans moped.
Ingen av oss hade moppe körkort men det sket vi fullständigt i och åkte ut mopeden i den stora stora världen (lilla Örebro)
Blyni körde och jag satt därbak, och sen körde vi i den kalla höstnatten runt i hela Örebro.
Jag satt och tjatade typ hela färden om att jag ville köra med, men det ville absolut inte Blyni, hon var ego och ville köra själv.
Blynis körstil var faktiskt jätte bra, om man bortser från att hon körde på en cykelväg, emot rött och tillsist körde åt fel håll i en rondell. (Tack och lov att det var mitt i natten så vi inte mötte nån bil)
När jag skrattandes försökte få blyni att fatta att man faktiskt åker till höger i rondeller fick jag faktiskt köra en liten stund, HAPPY FACE! (det här var på den tiden då det fortfarande var coolt att ha moppe)
Men den glada stunden höll inte i sig länge, utan när jag bara kört i 5 minuter ringde Robban och sa att vi skulle komma hem eftersom vi vart ute och kört i nästan 2 timmar.
Jaa, vad ska man säga, en jag+en blyni+en moped kan inte bli annat än massa skratt.



No shit Sherlock! xoxo

Kommentarer
Postat av: KJS *FOTOBLOGG*

tjosan! ;) ball blogg, allt bra?<3

2009-11-11 @ 21:34:53
URL: http://photoblixt.blogg.se/
Postat av: KJS *FOTOBLOGG*

tjosan! ;) ball blogg, allt bra?<3

2009-11-11 @ 21:35:46
URL: http://photoblixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0