Dessa moppe historier..

Vet att jag har tagit upp det här med moped färder förut, men tänkte faktiskt ta upp en händelse till när jag ändå har det på huvudet för tillfället.
När jag var 15 satt jag och Jessica hemma hos mig en kväll och hade super tråkigt, mamma var som vanligt hemma hos sin pojkvän i karlskoga och jag kunde göra i stort sett vad jag ville.
Fantasifulla som vi är bestämmer vi oss till slut för att låna Millans moppe som hon lämnat hemma hos mig dagen innan och bege oss ut till Glanshammar till Blyni och några fler.
Innan vi ska åka har vi tre problem, det första är att vi måste tanka moppen innan, och ingen av oss har nån aning om hur man gör.
Så vi försöker först i en kvart att komma på hur fan man gör innan vi ger upp och frågar dom som jobbar inne på statoil.
Vårt nästa problem är lite värre, vi har bara en hjälm.
Eftersom jag skulle köra ville jag (och Jessica)  att hon skulle ha hjälmen så jag slipper ha på mitt samvete om vi skulle råka krocka eller nått.
Ska kanske även tilllägga att detta var i december nån gång så det var SNOR halt på vägen, och sjukt kallt.
Som jag sa i förra moppe inlägget så har jag inte heller nått moppe körkort, så hade polisen tagit oss den kvällen hade dom kunnat tagit mig för både det och att jag inte hade hjälm.
Vårt sista problem var, HUR FAN ÅKER MAN MOPPE TILL GLANSHAMMAR..?
Enda gången jag hade vart där hade jag åkt motorvägen dit och det fattar väll vem som helst att man inte kan åka en moppe där.
Så vi gör vårat bästa, stannar vid varje vägskylt och ringer och frågar om vi är rätt eller ska vända.
Det tog väll en timme eller nått att ta oss dit (tar ca en kvart med bil ifrån mig) men när vi äntligen såg glanshammar skylten kunde jag nästan gråta av lycka.
Väl framme är Blyni jätte full och rolig, så hon vill självklart åka moppe med mig.
Hon hoppar upp på moppen och sitter bak&fram, altså med näsan bakåt.
Eftersom jag inte har ögon i nacken trodde jag hon satt normalt och börjr altså köra och efter en nano sekund flyger hon framåt med näsan i backen.
Tur som fan att hon var full, annars hade hon haft redigt jävla ont.
Antar att hennes mage blev omskakad eller nått när hon rammlade, för två sekunder senare står hon böjd över ett staket och spyr i en tants trädgård.
GOD JUL TANTEN!



No shit Sherlock xoxo

Kommentarer
Postat av: mmautildah

fin blogg :)

2009-12-03 @ 13:44:49
URL: http://mmautildah.blogg.se/
Postat av: Jemini ♥

ska vi följa varandra via bloglovin'? :)

2009-12-03 @ 18:06:02
URL: http://jemini.blogg.se/
Postat av: Ellen ♥ | hejjellen.blogg.se

Allt bra denna torsdag?:)

kram . ♥

2009-12-03 @ 20:36:07
URL: http://hejjellen.blogg.se/
Postat av: hannah emelie och chantelle

Tänkte bara säga att du inte får

missa våran julkalender där man kan vinna olika priser varje dag!

Lottar även ut proffsiga designer! Så ta en snabb titt in i bloggen varje dag för att ha chansen att vinna!

Kramar tjejerna ifrån shoesbagsNboys

2009-12-03 @ 21:33:04
URL: http://shoesbagsnboys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0